Komar-Romet
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Chat(szerelés)
 
Linkek
 
Cikkek
Cikkek : Gyujtás beállítása Rometnél és Komárnál

Gyujtás beállítása Rometnél és Komárnál

Jozsx2  2004.09.15. 19:56

Gyujtás beállítása Rometnél és Komárnál

Először is kezdjük mindjárt az elején:

A helyes gyujési időpont: 3mm-el a felsőholtpont előtt.

Szükséges szerszámok:gyertyakulcs,hézagmérő vagy indikátor-óra,8-as kulcs, kalapács, tüske hézagmérő .

A gyújtás helyes beállítása nagyban elősegíti motorunk kiválló működését, és sok kíméletlen tologatástól is megment minket. Tehát mindenki állítsa be a gyújtását rendesen!

A gyújtási időpontban a megszakító nyitásakor az áram megszakad, ezáltal a gyújtótekercs szekunder tekercsében nagyfeszültségű áramlökés keletkezik, amely a csatlakozón, a gyújtókábelen és a gyertyapipáján keresztül a gyújtógyertyába jut. A villamos szikra a gyertya elektródái között kisül és a sűrített üzemanyag-levegő keveréket meggyújtja. A kondenzátor feladata, hogy a megszakító érintkezői között képződő szikrát a megszakító nyitásánál elfojtsa. A gyújtáskapcsoló megfelelő állásában a primer áramkört rövidre zárja és ezáltal a mágneses gyújtókészüléket kikapcsolja.

Ha a motor a gyújtáskapcsoló kikapcsolása után is tovább működik, akkor túlságosan felmelegedett és öngyulladással megy tovább. Ilyen esetben le kell fullasztani a gépet.Vagy pedig a tesvezeték vagy a kapcsoló hibás.

Nos el is kezdhetjük a beállítást: 

Először is meg kell mérni, hogy a felső holtpontban mennyi a dugattyú és a hengerfej közötti távolság. Ez a hengerfej felső pontja, és a dugattyú teteje közötti távolságot jelenti, miközben a lendkereket forgatjuk. Mindezt a tolómérő aljából kijövő kis pöcökkel kell mérni, úgy, hogy bele dugjuk a hengerbe a kijövő részt, a tolómérő alját pedig feltámasztjuk arra a sík felületre, ahová a gyertya fekszik fel.

Indikátor óra esetében az órát be kell csavarni a gyertyanyílásba, és állítsuk a dugattyút felső holtpontba.

Miután megvan a távolság akkor megkapjuk a felső holpont méretét. Ehhez kell hozzáadni a kívánt előgyújtási értéket.(indikátor óránál nem szükséges) 

Indikátor óránál addig kell a forgásiránnyal ellentésen a lendkereket amíg a megszakító be nem zár.Aztán a forgásirányba forgassuk a lendkereket a felső holtpontig. Ekkor megkapjuk az előgyujtás mértékét.  

A megszakítót az alaplap jobb felső részén  a gyujtótekercs mellett találjuk.

Forgassuk a lendkereket a felső holpontra(a forgásirány lendkeréken jelöve van egy kis nyíllal) , a forgás iránnyal megeggyezően. A felső holtponton szemmel is jól látszik, hogy nyitva van a megszakító. Ennek a hézagnak  0.4-0.35 mm-nek kell lennie(a kalapácsok között), amit a hézagmérővel tudunk beállítani.

Valójában a megszakítás a felső holtpont előtt történik, úgyhogy ezt kétféle módon tudjuk vizsgálni:

Egyik módszer, hogy a megszakító kalapácsai közé vékony alufóliát dugunk, és akkor nyit amikor elengedi a kalapács a fóliát.

A másik lehetőség kicsit precízebb. Szükség van egy 1.5 V-os ceruza elemre, egy zseblámpa izzóra és pár vezetékre, esetleg krokodil csipeszre. Az 1.5 V-os elemmel sorba kötjük az izzót, és az elem egyik végét a blokkhoz csatlakoztatjuk a másik végét pedig a megszakítón ahhoz a csavarhoz amivel a kondenzátor és a gyujtótekercs megszakító kivezetése össze van kapcsolva.

Amikor a megszakító zárva van teljes fényerővel világít az izzó, amior pedig kinyit, akkor egy kicsit elhalványul a fénye. Na nem olyan nagyon, de észre lehet venni.

Figyelem! Ennél a műveletnél a megszakítón átfolyó túl nagy áram károsíthatja a visszatérítő rugót, és az elgyengül. Tehát az 1.5V-os ceruza elemnél semmi esetre se használjunk nagyobb áramforrást!!

Az előgyújtási időpontot az alaplap elforgatásával tudjuk variálni, úgy hogyha a lendkerék forgás irányába, azaz az óra járásával megegyező irányba fordítjuk akkor kisebb lesz az előgyújtás, a az óra járásával ellenkező irányba forgatjuk az alaplapot, akkor nagyob lesz az előgyújtás. Az alaplapot három csavara tartja, amit egy 8-as kulccsal meg tudunk lazítani, a lendkerék mögött(ha az alaplap szorul pedig meglazítottuk a csavarokat akkor tüske segítségével finoman üssük az alaplapot).

A gyertya hézag is 0.4 mm kell hogy legyen, ezt is a hézag mérő segítségével tudjuk beállítani ( vagy szemre :)). Nagy gyertya hézagnál nincs alapjárat kicsinél meg gyakran beköpi és és nehezen indul.

Tekerős Komárba ajánlatos az Isolator 175-ös berugós Komárbe és Rometbe az Isolator 225-ös

Ha a gyertyát is belőttük nincs más hátra, mint összerakni a motort és kerülni vele egyet. Ja és széles vigyorokat vágni, hogy milyen álatul megy a gép, vagy gondolkodni, hogy mit csináltunk rosszul, és újra kezdeni az egészet.

Jó szerelést és jó motorozást mindenkinek!

 
Naptár
2016. Június
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
<<   >>
 
Számláló
Indulás: 2004-04-09
 
Chat(csevegő)
 

Jelenkezzen RENAULT ingyenes tesztvezetésére! Ezt ne hagyd ki! További részletek klikk ide!    *****    Szexi csinoslányok és popok! --------klikk--------- !!!!!!!!!!!    *****    Szirének éneke! Bûnügyi kalandregény. Izgalom és rejtély egy kötetben! Szirének éneke!    *****    Ha új ismeretekre vágysz, ha tanulni szeretnél - egy lehetõséget kínálok, amiért fizetned sem kell!    *****    Olvass kritikákat televíziós és sorozatos párosokról! Ismerj meg új kedvenceket! Ha valami igazán egyediségre vágysz!    *****    Magyarország egyetlen MARC MARQUEZZEL foglalkozó rajongói oldala. Gyere és ismerd meg a MOTOGP tehetséges versenyz&#245;jét.    *****    Két lány kreatív mûhelye és fantázia világa. Rajzok, írások, szerepjátékok. Minden, amit a saját kezükkel építettek fel.    *****    tamás a név - egy fiú blogja    *****    Két lány kreatív mûhelye és fantázia világa. Rajzok, írások, szerepjátékok. Minden, amit a saját kezükkel építettek fel.    *****    Medencék, kerti tavak fóliázása és szigetelése    *****    Magyarország egyetlen MARC MARQUEZZEL foglalkozó rajongói oldala. Gyere és ismerd meg a MOTOGP tehetséges versenyzõjét.    *****    ZARA LARSSON - Az egyetlen mûködõ G-Portálos oldal az énekesnõrõl! Hírek, cikkek, érdekességek, interjúk várnak Rád!    *****    AGICA-STORIES - életem történései egy blogban, EXTRÁK IS - SMAGICA BLOGJA    *****    Bobcat szerelék, felújítás, javításhoz szükséges alkatrészek, törõfej, kanál, raklapvilla, gumi, gumilánctalp, olaj stb    *****    Vegyél részt te is a nyár egyik legpörgõsebb fesztiválján! Játssz a G-Portállal és nyerj hetijegyet az EFOTT-ra!    *****    Rheya királyság fõvárosa, a királyi család székhelye. Voltaképpen olyan, mint egy szikrázó erõd. Vajon a pompa valódi?    *****    csapszûrõ    *****    ANTROPOMORF ÁLLATOK | ANTROPOMORF ÁLLATOK | ANTROPOMORF ÁLLATOK | ANTROPOMORF ÁLLATOK | ANTROPOMORF ÁLLATOK    *****    Újúlt erõvel ismét itt a FIFTY-SHADES! Látogass el az Ötven-árnyalat trilógiával foglalkozó honlapra és informálódj!    *****    MOSOLYOGNI kell komám! - az ÉLET Magazinban megjelent írásom ITT is olvasható!