Komar-Romet
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Chat(szerelés)
 
Linkek
 
Cikkek
Cikkek : Komar vagy Romet vásárlási tanácsok kezdőknek

Komar vagy Romet vásárlási tanácsok kezdőknek

Jozsx2  2004.07.25. 15:25

Komar vagy Romet vásárlási tanácsok kezdőknek

Ma is elég sokan kezdik a motorozást Komarral vagy Romettal.Amennyiben nem a családból való a gép ,nem ismerjük a tulajdonos motorozási szokásait akkor figyeljünk oda mert az új szerzemény könnyen bosszuságot is okozhat.

I. A típus kiválasztása

Ez legyen az első dolog.Mindenki döntse el milyet szeretne mire szeretné használni.

Kezdő ne tuningolt géppel kezdjen mert annak a beállításai eltérhetnek a gyáritól (bizony ,olyan is ,akármennyire hihetetlen ,pl.: az enyém :)

II. A motor szemrevételezése

Az elsőre hibátlannak tűnő motornak is lehet hibás ,gyanús.Azokat a gépeket amiből a motor vagy a vázszám esetleg mindkettő le van marva kerüljük el ,negy valószinüséggel lopott.

Keressünk korábbi borulások, karambolok nyomait sejtető jeleket! Ilyen a felfelé álló vagy hátra hajolt lábtartó,nyolcas a kerékben.

Ennek az egyik módja hogy egyenes kormánnyal toljuk a motort és a kerekek egy nyomvonalon haladnak.A  következő módszer is jó:sztenderre állított motornál ellenőrizhetjük a legrövidebben, úgy hogy kb. 10 lépés távolságból guggoló helyzetben belenézünk a motor hossztengelyével egy vonalban a kerekek állásába. Ezt célszerű mindkét irányból elvégezni.                     Az legjobb ha mindkét módszerrel megvizsgáljuk a motort.

A váz teljes felületének repedésmentesnek kell lennie !!

III.A kormányszerkezet ellenörzése

Balesetek elkerülése érdkében ellenőrizzük a végütközőt és határolókat.Az elgörbult ütköző és az elhajolt határoló bukás vagy igen komoly erőhatásnak a jele.A kormánycsapágycsészék nem lehetnek eldeformálódva ,a kormánynak mindkét irányba szorulás mentesen kell járnia és nem kotyoghat.

Ellenőrizzük az első teleszkópot hogy szorulásmentesen jár nem kotyog .A kotyogás annak a jele hogy a műanyag persely kopott,cserére szorul.( tekerős komarnál ezt nem kell ellenőrizni ,ott a lenkőkar tengelyét kell ellnőrizni) 

A hátsó teleszkópok ellenőrzésénél figyeljünk arra hogy a rugózás jó legyen, és a rugóút megfelelő és hogy a teleszkópok párhuzamosan álljanak.A túl kemény rugózás lehet annak a jele hogy valamelyik rugó el van deformákóva.

A festés sérülése(karcolások, stb) és a horpadások szintén lehetnek korábbi bukásnak a jelei

IV. A blokk ellenőrzése

Ha az eddig látottak alapján nincs semmi különösebb riasztó tapasztalat, folytassuk a nézelődést a motorblokk tájékán

A blokkból csepegő olaj a tönítés hibáját jelzi.A jobb oldali kuplungdekninél jelentkező olajfolyás egyszerű tömítéscserével orvosolható.Ha azonban a két motorház-fél találkozásánál fedezünk fel ilyen hibát, az csak a motor teljes szétszerelésével javítható(néha akkor sem ,köszönhetően a barbár előzö tulajnak). 

A karburátorból nem sehol szivároghat a benzin és az úszóháznál lévó tömitésnek is épnek kell lennie.Szívászaj tompító lehetőleg legyen ,de ha nincs nem baj ha nincs mert a légszűrő a karbin van. 

Minden bowdennek simán, akadálytalanul kell működnie.

Ha ezeken az ellenőrzéseken túl vagyunk, teszteljük a fékeket álló helyzetben.

A fékeknek működtetésükkor nem szabad nyikorgó, morgó hangokat adni, a fékpedálnak, illetve a kézifékkarnak a működtető erő megszűnése után vissza kell térni alaphelyzetbe.

A helyesen működő, jól beállított fékeknek max.: 15 mm holtjáték után érezhetően fogniuk kell a kerekeket.

Ezt a műveletet még a próbaút előtt el kell végezni, hogy a várható fékhatásról kellő kép alakuljon ki bennünk.

V. indítás ,próbaút

Indítás előtt a karburátort túlfolyatjuk.

A motor bemelegítése közben figyeljük a hangját. A nehezen induló, zörgő, karistoló és egyéb ijesztő hangokat adó blokk nem a legjobb ajánlólevél. A helyes működésre a könnyű indíthatóság sima motorüzem, a gázadásra élénken felfutó fordulat valamint a stabil, egyenletes alapjárat a jellemző.

Az üzem meleg, alapjáraton üzemelő motornál kapcsoljuk be a világítást és működtessük a féklámpát. Az ilyenkor alacsonyabbra váltó fordulat a villamos fogyasztók okozta terhelés miatt természetes, de az akadozó üzemelés, a leállás már hibákat jelez a gyújtásrendszerben, vagy más villamos kapcsolásokban(ez gyakran előfordul idősebb berugós komárnál. Tekerőse nem jellemző).

VI.Próbaút közben

Az ablakban lévő számmal megegyező sebességi fokozatban legyünk.Ha nem így van ,akkor vagy bowdenhiba vagy igen komoly váltóhiba! (Komar)

A tengelykapcsoló nem csúszhat meg kiengedett kézi kar mellett,

A motornak minden sebességfokozatban egyenletesen, intenzíven kell gyorsulnia,

A gép menet közben nem húzhat egyik irányba sem egyenes menetben,

A kerekek és a kormány beremegése, kotyogása sem jó jel (különösen fékezésnél figyeljünk).

VI.Vásárlás

Amennyiben sikerült megtalálni a megfelelő motort az adás-vétel során az alábbiakat tartsuk be:

Kérjük el a motorhoz tartozó korábbi vásárlási dokumentumokat, kötelező biztosítási kötvénymásolatot, stb. az eladótól, így ellenőrizhetjük, hogy a motort tényleg a tulaj árulja-e . Ha ezen papírok közül egyet sem tud felmutatni az eladó, akkor álljunk el a vásárlástól akárhogy tetszik is a motor , ellenkező esetben könnyen orgazdává válhatunk.(Sajnos ezek a papírok is sok esetben hiányoznak)

Ja és ha lehet alkudjunk!

Remélem ezzel a pár sorral hozzá járulok jó pár kezdő vásárlási gondjainak enyhítéséhez.

 
Naptár
2024. November
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
Számláló
Indulás: 2004-04-09
 
Chat(csevegő)
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?