Témaindító hozzászólás
|
2004.06.08. 09:40 - |
Hali mki!
Találtam egy olyan rometot amelynek működik a km-órája nagyon cool!
javítási kérdésekkel fordulhatok bizalommal hozzám is: e-mail: erikt20@freemail.hu
Jó motorozást
|
[75-56] [55-36] [35-16] [15-1]
Sziasztok!
Na! MA sikerült végre pontot tenni a főtengely szimmering ügyre... Jó sokáig elhúzódott. Motor most tényleg sokkal egyenletesebben jár. Mentem kb 15percet a házak között, de messze nem mertem menni, hátha megint haza kell tolni... Nem kellett!!! :) Viszont a világítás még mindignem jó. Ha felkapcsolom a lámpát, el kezd rángatni, álló helyzetben dadogni és egy idő után leáll. Tuti valami gyújtás dolog, mert nyél gázon is leáll. Erre megoldást valalki? Lehet, hogy itt írta valaki, hogy egész gyújtás alaplap csere?
|
Bent van a tömítés, melegen is van alapjárat, nem áll le, ez a gond megszűnt. Azért még nem tökéletes, de legalább már a bejáratós 30kával lehet vele menni világba. Ez az eredmény 2 napomba került. Kapott új dugót, gyűrűket, Romet hengerfejtömítést, de valamiért mégsem ment. Kértem kölcsön hengert, porlsztót, minden kombinációban próbálgattam őket, de az istennek sem akarta az igazat. Aztán beraktam a tuning hengeremet, a régi karbit és elkezdtem játszani a gyujtással. Úgy tűnik, kicsit megváltozott a motor öblítése a járatok megcsiszolása miatt és ezért hamarabb igényli a gyujtást. Ne kérdezzétek, hogy ez miért van, mert tényleg nem logikus, de így működik. Ja meg megszakítóházagot növeltem még. Sok ideig nem szabad padlón húzni, mert megszívja magát és dadog, de ha visszaveszek a gázból visszaáll a rend és üzemel tovább. Dehát úgyis bejáratás lesz még egy ideig.
Hátha tanulságos valakinek, aki hasonló pokolbéli járgánnyal küzd.
|
Ja és egyszer néztem a szikrát, amikor nem akart indulni és volt. |
Szia!
Köszi az infot! Unokatesóm Simsonjának is állítólageza baja és gyanakodtam, hogy ez lesz a hiba nálam is. És reméltem, hogy itt valakitud segíteni. MR 2352-höz ezek közül melyik kell vajon? http://www.viktormotor.hu/portal/webshop/webshop.php?fid=6&sid=6522&lang=hu AMúgy rendeltem már tőlük és korrektnek tűnnek.
Viszont első kerékkel bajban vagyok. Abban is fel akartam újítani a csapágyat, mint ahogy a hátsóban tök jól sikerült. Vettem is új tengelyt hozzá, azonban a mentesrésze közti nem menetes rész két mm-rel szélesebb, mint a régin, így a kónuszokkal nem lehet a golyókat eléggé beszorítani. Nem tudok hirtelen olyat, aki tudna faragni a tengelyből. Valaki tud megoldást?
Szelkakas, hamarosan küldöm a gépkönyvet. |
Vettem tömítést, ma ki is cserélem, aztán majd írok, hogy megszűnt-e a probléma.
Tök jó lenne, ha elküldenéd a beszkenelt gépkönyvet ide: petireggelizik@vipmail.hu |
Helló Brn!
Én is toltam már árokba, miután már 2perce szaladtam vele 1esben, de túlélte a szemét.
Az enyém most egy darabig üzemelt, mert rájöttem, hogyha leáll, 15 perc hengerszellőztetés után újra megy. De mióta megtuningoltam (leömlő megfúrás, csiszolás, felömlő csiszolás, dugószoknya vágás 2mm), már csak alapjárat van, ha ráülök, és elkezdem huzatni, már le is áll, de nem baj, mert így legalább csak pár percet kell hazáig tolni:)
Egyébként már bánom, hogy levágtam a dugóból (pedig itt olvastam), mert eddig legalább hidegen ment és már sikerült kinyomoznom, hogy mi okozza a melegen való leállást: főtengelyszimmering. Ugyebár a moci először a blokkba szívja le a naftát, ahol elősűrítést végez, ezután megy fel az égéstérbe. Melegen nem tud elősűríteni, mert elmegy a nyomás a főtengelyszimmeringnél, ha nem elég magas a fordulat, ez a mi bajunk, kedves Brn.
Egyébként nézted, hogy szikra van amikor leáll magától? Mert ha nincs, lehet gyujtótekercs menetzárlat is. |
Sziasztok!
Nekem is ugyanez a problémám, mint szelkakasnak, az 1979-es MR 2352-semmel. Igaz a motort nem újítottam fel (még), de a mai szívás miatt már az árokba rúgáson gondolkodom.
Hidegen pöccreindul, megy is vígan, amíg egyszer csakelkezd dadogni és egyszerűen megáll, még nyélgáznál is. Utána az istennek sem akar újra indulni, csak ha kihűl. Ugyanígy nem akar újra indulni, ha lefullasztom egy béna indulással.
Ha felkapcsoloma világítást, akkor is megáll sajna és akkor szintén nem akar újra indulni. Valaki valami? Elektromos vagy üzemeanyag ellátás probléma inkább? Vagy mindkettő?
Ha valakinek kell MR 2352 használati kis füzet, akkor be van szkennelve.
|
Vannak ötleteitek, mit csináljak? |
Sziasztok!
Új Komáros vagyok, kb két hete vettem egy 2352-est, '81-ből. Nagyon csilivili a gép, vásárláskor pöcre indult, jól ment. Aztán kiderült, hogy ha már megyek vele legalább 5 percet, elkezd vacakolni, ha leesik a fordulat. Padlógázon elmegy a világ végéig is, dehát vannak lámpák, keresztezősések is. Alapjáraton leáll, nem lehet újra berúgni, begurítva is nagyon nehezen pöffen be. Mostmár ott járok, hogy hidegen is csak pár másodpercig forog a motor, aztán már lehetetlen ismét berúgni, leghamarabb pár óra múlva esetleg, hogy pöfenhen újra néhányat, de gakorlatilag használhatalan. Cseréltem kondenzátort, pucoltam gyakorlatilag mindent és nem javult a helyzet. |
A rozsdás kormányt krómoztatni kell az a legjobb megoldás, lehet még vacakolni polírozással rozsda marással meg miegyébbel, de én ezt ajánlanám. Igaz nem a legolcsóbb, de a legtartósabb.
|
Sziasztok!!!!
Nem rég újítattam fel 100%-ig a KOMÁR MR-2352-esemet!Naon jól megy meg minden még a mutter vette újonnan 1975-ben!De az idő vasfoga naon megrágta a kormányt-csúnya rozsdafoltok vannak rajta!Ti mit ajánlanátok, hogy eltünteem anélkül, hogy kárt okoznék a kormányban(pl:karcolások)!!!!!!
|
Sziasztok!
Remélem még valaki nézi a fórumot... A következő a gond: Romet Kadetem van. A probléma az, hogy ha ráteszem a világítást leáll(na ha nem húznék rá); illetve ha húzom neki mint egy állat, akkor simán tönkreteszi a gyári izzót, túltöltéssel.
Mivel lehet a gond? Mit cseréljek, szereljek? Remélem tud valaki gyógyírt a gondomra...
Előre is köszönöm!
Dov
|
Sziasztok!
Szereztem egy M780-as faluról. Akinek tulajdonába volt be se tudta már indítani, nekem azt sikerült megcsinálni hogy a motor vígan felpörögjön miután vettem egy karburátort mert azt is lelopták róla. De folyt belőle az olaj, szétszedtem
a blokkot és annak a brutál hozzá nem értő jó embernek sikerült kitőrni-e egy részt a blokk kupplung felőli oldalán belül. Nem tudna valaki mondani egy helyet ahol lehet venni bontott M780 blokkot vagy újonnan egy fél blokkot mert mindenképpen ki kéne cseréljem hogy ne folyon. |
Sziasztok!
Egy kis help kellene.A motorom sokáig ledobta a láncot ha mentem vele egy-két métert.Most ez a problem már nem áll fennt de még a motorban a lánc súrlódik a motor belső oldalávan és ekkor hattog és akad.Mi tévő legyek??
Fontos
Köszi előre is a válaszokat. |
Bocs, rossz volt az első link...
http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/4a46db139779026844ec09c7ae3c427d.jpg
nebacsa: lenyomod az úsztatót, és megvárod amíg elkezd valahol (tömítésnél, légszűrő) folyni a benzin? Akkor az igazi, akkor kap eleget. Esetleg be van koszolódva a porlasztó, nálam olyat csinált, hogy mentem vele pár száz m-t aztán megállt, úúsztattam, aztán megint pár száz méter..... Ki kellet pucolni rendesen |
Azért áll le egy idő után melegen, mert valószínűleg menetzárlatos lett a gyújtótekercs. Ezt csak egyféle képpen lehet javítani: >>> csere
Nálam is pont ez volt a baja, mentem vele 20 percig, aztán durrogás, és kész, leállt.... 10 perc után semmi baja.
Esetleg csinálhatsz rá elektronikus gyújtást, Én ezt az utat választttam :D Gyújtótekercset szétaprít, helyére teletekerni 0.6-os zománchuzalból amennyi ráfér (8-9 sor, soronként szigszalag) Aztán a lendkerékre egy pici mágnest ragasztani a megfelelő helyen (mágnes : CDROM fej pozocionáló mágnes). Majd rakni egy HALL érzékelőt a megfelelő helyre, aztán ezt az elektronikát megépiteni
http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_hsz_56010.html?highlight=1#56010
Gyújtótrafónak meg valami 12V-os kis méretűt kell használni. Én trabantét használom, nagyon jól megy vele most már, pörög is rendesen :D
Egy két kép: http://http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/4a46db139779026844ec09c7ae3c427d.jpg
http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/6b679593ea18889d5e31e91440cdc65a.jpg
http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/8d04b79ba2da81f3d1cf23541b34bfa4.jpg |
Te hogy inditod hidegen? Én kb 20 másodpercig nyomvatartom a szivató gombot. |
Ja ROMETEM VAN AZ NEM AKARJA AZ IGASÁGOT |
[75-56] [55-36] [35-16] [15-1]
|