Cikkek : A GM 12F/F1 tpus karburtor belltsa |
A GM 12F/F1 tpus karburtor belltsa
Jozsx2 2005.01.22. 19:32
A GM 12F/F1 tpus karburtor belltsa
A GM 12 F/F1 tpus karburtor egy tfvks-tolattyus(suberes) karburtor 12mm-es toroktmrvel.
![](//gportal.hu/picview.php?prt=7759&gid=40678&index=13)
Tisztts:
A karburtort a mkdsi zavarok kikszblse miatt rdemes nha sztszedni s kipucolni.A sztedsnl gyeljnk arra hogy a subert nehogy elgrbljn.Szedjk le az szhz fedelt s nzzk meg ,hogy nincs-e az aljn szennyezds.Csavarjuk ki a kt lezrcsavart(14,15) s nzzk meg hogy nincs-e szennyezds a fvkkban.A ffvknl van egy furat ,amin a benzin ramlik a fvkhoz ,azt sritett levegvel fjassuk ki vagy cirokszllal(a sprbl kihzhatod :) piszkljuk ki az esetleges szennyezdst.A lgszrt mossuk ki benzinben s ztassuk be motorolajban.Ms nem nagyon tud a karburtorban eldugulni az egyszer szekezetbl addan.
Alapjrat belltsa:
A belltst mindig meleg motornl vgezzk.Az alapjratllt csavar ki ill. becsavarsval az alapjrat cskkenthet ill.nvelhet.A motor egyenletesen jrjon.A levegcsavart tkzsik csavarjuk be ,majd 2-2,5 fordulatnyira ki kell csavarni .A belltsok elvgzse utn adjunk hirtelen gzt.Ekkor a fordulatot a motornak azonnal fl kell vennie.Ha nem veszi fl a fordulatot akkor a levegcsavarral vgezznk finom lltst.Az alapjrat benzindssgt az alapjrati levegcsavarral llthatjuk.Beljebb csavarva benzinben dsabb, kijjebb csavarva benzinben szegnyebb alapjrati keverket kapunk.
Az szszint belltsa fix, nem llthat.
A tmtsekre gyeljnk,mert ha tmitetlen ,akkor a motor hamis levegt szvhat, s a munknknak nem lesz eredmnye.
Tapasztalat azt mutatja, hogy a bellts nem kevs idt, s kisrletezst ignyel, amelyet a motor llapota nagyban befolysol.Erre igazbl nincs is egyrtelm irnymutats, amire hagyatkozhatunk az igazbl csak a flnk.A prbakr sorn meggyzdhetnk arrl,hogyan sikerlt behangolni a motornak legmegfelelbb karburtorbelltst.Az itt lertak egy rsze szemlyes tapasztalat.
ffvka mrete: 0,55 mm
levegfvka mrete: 0,35 mm
Felhasznlt irodalom: Segdmotoros kerkprok 1981
|