Cikkek : Pár olyan hiba javítása amitől az ember haja égnek áll |
Pár olyan hiba javítása amitől az ember haja égnek áll
Jozsx2 2004.08.23. 20:11
Pár olyan hiba javítása amitől az ember haja égnek áll
Nos,hát akkor kezdjük.
A leggyakoribb és legidegesítőbb hiba:
nincs vagy rendszertelen a szikra.Ez két okból lehet:beégett a megszakító.Ilyenkor finom csiszólópapírral a megszakító érinkezöit óvatosan megcsiszoljuk.Ha nagyon beégett az érintkező akkor a megszakítót cserélni kell.
A következó ok:a gyujtótekercsnél vagy a pipánál laza a gyertyakábel.Ilyenkor mindkét végéből 1-1 cm-et levágni és úgy a helyére csavarni.Ha még mindig fennál a probléma akkor a többi kábelt és azok csatlakozásait kell ellenőrizni.Ha ezt is rendben találtuk és még mindig nem jó a gyujtás akkor kondicsre, de ha ennek ellenére még mindig nem működik rendesen a gyujtás akkor a gyujtóktekercsel van gond.Cseréje egy kicsit bonyolult(csak annak aki nem csinált ilyet :) de nem kell megijedni.
A következő probléma(Komárnál):
Rángat a motor.Ezt a váltóbowden állításal vagy cseréjével lehet megoldani.Egyszerü mint az egyszeregy.Rometnél is -> Ha ne adj' isten valamelyik fogaskerék törött el akkor kerregő hangot hallunk és szabályos időközönként érezzük a rángatást, és azt nem lesz könnyü javítani.Rometnél a rángatást a kapcsolórész állításával lehet kiküszöbölni(mentes rész a tolóvillán amin az a bunkó van azt kell csavrgatni)
Ha motor melegen nehezen indul akkor a légszűrő van eltömődve.Benzinben ki kell mosni.
Ja egy kis extra:
Tuning dugó készítése:A dugattyúpalástokból 2-3 mm-t leszedünk(FONTOS:MINDKÉT PALÁSTBÓL VEGYÜNK LE!) és az esetleg a leszedés után kiálló részeket lereszeljük.
Eredmény: kicsit nagyobb fogyastás, nagyobb fordulatszám, több erő, nagyobb végsebesség (én kipróbaltam tök jó ;)
Most ennyi majd még bővül.
|