A kuplung beállítása
Jozsx2 2004.06.12. 13:33
A kuplung kezeléséről először tudnunk kell azt hogy a kuplungkarnak holtjátéknak kell lennie,különben lehetséges, hogy kissé kiemel és csúszik a kuplung.De az is baj hogyha nagy a holtjáték,mert ez esetben viszont nem emel ki eléggé.A leggyakiribb hiba a kuplungnál az hogy csúszik.Ezt arról vesszük észre hogy a motort erősen terheljük pl:emelkedőn felfelé a motor jár de folyamatosan lassul.Ilyenkor a kuplung csúszik.Meggyőződhetünk állóhelyzetben is arról hogy a kupléung csúszik-e vagy nem azzal a módszerrel hogy a motort sebességbe tesszük és nagy gázt adunk és a kereket fékezzük és kuplungkart lassan visszaengedjük.Két dolog következhet:1.a motor lefullad.Ez a jó mert ez azt jelenti hogy a kuplung nem csúszik.2.a motor tovább jár,a kerék a fékezés miatt áll.Ez azt jelenti hogy a kuplung csúszik.Csúszás esetén beállítjuk a holtjátékot.Ha a holtjáték jól be van állítva,és azt érezzük hogy a kuplungkar mozgatása túl könnyű akkor a rugóval van baj.Ilyenkor ki kell cserélnünk.Amennyiben a holtjáték is megvan és a rugó is jó akkor teljesen szét kell szedni a kuplungot.Gyakori az elkopott lemella.Ilyenkor a kopott lamellát ki kell cserélni.Amennyiben a kuplungnak nem a csúszás a hibája,hanem nem emel ki ezt könnyen észrevehető arról hogy első sebességbe kapcsolásnál recsgés hallható vagy rángatás érezhető.Ilyenkor túl nagy a holtjáték vagy túl sűrű az olaj.A túl nagy holtjáték esetén be kell állítani a megfelelő holtjátékot, túl sűrű olajnál az olajat ki kell cserélni.
Motorolajnál érdemes átlagos motorolajat használni,én 15W40 olajat használok és tökéletesen megfelel a Komarnak és a Rometnek.
|